#6 | Wodka met Salted Caramel

Samenvatting

We besluiten wederom een tweede nachtje op de camping te blijven. We raken nog eens van ons geloof 🙂 Ik begin ‘s-morgens met een wandeling naar High Rigg vanaf de camping en daarna fietsen we naar Cockermouth waar we Wodka kopen met Salted Caramel. Mmmmm.

High Rigg en Low Rigg

De camping waar we staan ligt aan de voet van High Rigg en Low Rigg. Twee bergen of eerlijk gezegd twee stevige heuvels waarvan de hoogte een top heeft van 350 meter. Laura ligt nog te slapen. dat lijkt mij ook logisch om 06:00 uur maar ik trek mijn wandelschoenen aan, neem een thermoskan heet water mee en ga op pad voor 200 hoogtemeters.

Goedemorgen

Het is heerlijk stil, geen auto’s, geen vliegtuigen, helemaal niks. Zelfs geen beesten terwijl je dat wel zou verwachten. Onderweg kom ik alleen een eend tegen maar die zegt weinig. Wandelaars zijn er ook al niet op dit vroege uur. Na een uurtje wandelen bereik ik de top. Wat een prachtig uitzicht hier.

Lakedistrict ten voeten uit

Boven zet ik thee. Wat gezellig zo alleen 🙂 De terugweg is iets saaier maar toch moet ik opletten. Het krioelt hier van de paden en voor je het weet neem je een verkeerde afslag en zit je in een ander dal. Dat is niet handig als je reisgenoot geen bereik heeft, haha. Gelukkig werkt de gps ook zonder bereik op mijn mobiel zodat ik zonder omwegen weer op de camping aankom.

Met volle accu’s fietsen we naar Keswick waar we wat scones inslaan voor onderweg. We fietsen langs Bassenthwaith Lake. Helaas is dit niet zo mooi als Derwentwater waar we gisteren waren. Aan de kop van het meer eten we een kaasscone. Dat is net zoiets als een kaascroissant maar dan in een Engelse variant. Best lekker !

Scones met kaas aan het meer
The Lakes Distillery

Even verder komen we langs The Lakes Distillery. We zijn wel gecharmeerd van dit soort processen en bezoeken die als het even kan. Zo waren we eerder bij Buchmills in Ierland en bij de Distillerie des Menhirs in Bretagne. Dit keer brengen we geen bezoek aan de stokerij maar kopen we alleen een flesje lekkers in de shop. We kiezen niet voor whiskey dit keer maar nemen Wodka en wat voor een. Wodka met Salty Caramel. Ik kan u vertellen dat ik hoop dat de fles nog niet op is als we volgende week weer thuis zijn. Wat een lekker drankje is dat !

Uiteindelijk komen we aan op het noordelijkste puntje van onze trip in het Lakedistrict. Cockermouth lijkt op de kaart een leuk stadje maar stelt bar weinig voor. Onze tip: geen bezoekje waard. Wel opvallend is dat men hier nogal weg schijnt te zijn van narcissen. Het stadje hangt er werkelijk helemaal vol mee. Van papier, gebreide en getekende. Bedenk een vorm en ze hebben ze hier. Dus als u ook van narcissen houdt dan neemt u onze tip niet serieus en reist u direct af naar Cockermouth

Zelf de brug hangt vol
Lege accu

De fietstocht is uiteindelijk toch iets langer dan gepland. Zelfs met zo’n fietsnavigatie gaat er wel eens iets mis. Aangevuld met wat stevige kuitenbijters vreet dat dus stroom uit de accu. Ik zie dat natuurlijk aankomen dus zuinig als ik ben doe ik rustig aan zodat ik voor de laatste klim vanaf Keswick naar de camping nog 15% van de accu over heb. Dat moet voldoende zijn. Nee dus. 500 meter voor de top van ons laatste klimmetje zegt mijn fiets: Genoeg is genoeg. Dat is raar. Er zat nog 6% in de accu ! Ik voel mij natuurlijk niet serieus genomen door die accu op deze manier maar er is geen ontkomen aan. Zonder accu de laatste meters. Nou hebben we heerlijke fietsen maar zonder stroom werken ze niet. Gelukkig is het maar 500 meter maar dit moeten we niet een kilometer of 5 voor de camping hebben. We zijn gewaarschuwd.

We laden de fietsen op de camping even bij en gaan voor het eten nog even naar een klein kerkje midden in de heuvels. Het ligt er inderdaad prachtig geïsoleerd. De eerste huizen staan 2 mijl verderop maar volgens de campingeigenaar wordt de kerk druk bezocht.

Mooie locatie. Van binnen wat saai

2 gedachten over “#6 | Wodka met Salted Caramel

• 29 april 2022 om 09:17
    Permalink

Dit klinkt allemaal als een mooie vakantie. Hoor niets over het weer maar aan de Engelse luchten te zien zit dat wel goed! Niet te veel zuipen, bewaar een slokje voor me . Op naar het volgende verhaal.

Beantwoorden
    • 1 mei 2022 om 18:54
      Permalink

We hebben vanwege je verzoek een extra fles Vodka gekocht 🙂