Voorne-Putten & Goeree

Voorne-Putten e Goeree worden vaak in één adem genoemd met Zeeland. Dat is begrijpelijk want er zijn natuurlijk veel overeenkomsten. Wij zijn er nog niet eerder geweest. We maken een tour langs de oude stad  Brielle en fietsen door de prachtige natuur langs de Grevelingen.

3 dagen onderweg | 266 km gereden | 55 km gefietst

18 maart 2016 @ Rockanje

Aan het eind van de middag vertrekken we in de richting van Rockanje. Helaas is het erg druk zodat we er langer overdoen dan bedoeld. Onderweg proberen we LPG te tanken maar worden we tegengehouden door de pomphouder. Dat mag niet meer. Uiteindelijk lukt het wel langs de snelweg. We arriveren tegen zes uur op de midi camping van der Burgh. Een standaard camping met op zich nette voorzieningen maar niet onze smaak.

Camping van den Burgh

Bovendien is het er erg stil. Voor ons niet voor herhaling vatbaar.

19 maart 2016 @ Ouddorp

We starten de dag met een fietstochtje. Via Rockanje waar betrekkelijk weinig valt te beleven fietsen we naar Brielle. Jan Klaassen marcheerden van Den Helder tot Den Briel. We reizen hem dus achterna. Brielle is een leuke vestingstad waar elk jaar op 1 april de overwinning van de watergeuzen op de Spanjaarden van Alfa wordt gevierd. Er wordt dus al druk geoefend voor dit festijn met rond de lunch een potje bier 🙂

De watergeuzen

Na een rondje door de stad en een bak koffie fietsen via een andere weg weer terug naar de camping. We rijden om 12:00 uur weg van Voorne-Putten en gaan via de dijk naar Goeree-Overflakee. Daar vinden we een mooi plekje boven op de dijk met uitzicht op de Grevelingen om te lunchen.

Lunchen aan de Grevelingen

Na de lunch doen we boodschappen in Ouddorp en rijden we naar de nieuwe camperplaats de Klepperstee. Deze camperplaats heeft ruime plekken en keurig sanitair op 700 meter van het strand. Dat kost overigens wel wat (€ 21,00 per 24 uur). Voordeel is dat je ook voor 8 of 16 uur kan betalen.

Camperplaats de Klepperstee

We maken een tweede korte fietstocht naar Ouddorp omdat we mango’s zijn vergeten te kopen en fietsen via het strand weer terug. In totaal hebben we vandaag 36 km gefietst. Voor de eerste keer testen we het gascomfort in de camper. De vorige weekenden hadden we elke keer iets uit de oven. Het eten is heerlijk dus test geslaagd 🙂

20 maart 2016 @ Driehuis

Vandaag begint de lente en daarom worden we getrakteerd op een zonnetje. De hemel breekt open en het is heerlijk. We beginnen de dag met een fietstocht over Goeree langs de Noordzee en de Grevelingen. Onderweg komen we langs camping Brouwersdam die er nog net even beter uitziet dan de camperplaats waar we nu staan. Dat is er één voor een volgend bezoek. Via de vuurtoren van Ouddorp rijden we langs de Grevelingen.

De vuurtoren

Langs de dijk is het goed fietsen. Het zijn echte Hollandse plaatjes.

Voor de beste foto’s ga je desnoods even liggen……
….maar een mooi resultaat !

Rond 12:00 komen we aan in Goedereede. Dat is een prachtig mooi dorpje waar we een heerlijk bakkie koffie nemen op het terras in de zon.

Goedereede

Tegen 14:00 komen we weer op de camperplaats en rijden we weer weg richting huis. Als we wegrijden begint het te spatten. Goed gepland 🙂

4 gedachten over “Voorne-Putten & Goeree

• 17 juli 2016 om 09:08
    Permalink

ik lees net je verslag! Jullie mochten geen LPG tanken? Daar schrik ik van: wij hebben net een tank ingebouwd voor LPG om te koken, koelen en te verwarmen! Ik hoop dat het een incident is, de wetgeving is veranderd maar blijft onduidelijk!

vriendelijke groet, Sylvia

• 17 juli 2016 om 09:11

Beste Sylvia

Wij hebben een goedgekeurde LPG fles met overdruk beveiliging. Nieuwe wetgeving per 1.1. sluit zelf vullen inderdaad uit. Als je een vulnippel buiten hebt zal het mogelijk wel meevallen. Moet blijken hoe pomphouders hiermee omgaan. Aan de ene kant snap ik de regelgeving. Aan de andere kant is het vreemd dat je met een goedgekeurde fles niet mag tanken. Net zoiets als iemand met rijbewijs verbieden auto te rijden omdat er ook mensen zonder rijbewijs zijn…….. Misschien tijd voor een proefproces met hulp van de NKC

• 17 juli 2016 om 09:16
        Permalink

Ik rij al jaren met een LPG tank (80 liter) onder mijn camper.
        Nergens een probleem om gas te tanken. Niet in Nederland en ook niet in o.a. Duitsland, Italië, Frankrijk, Spanje, Letland en Griekenland.
        Met buitenaansluiting dus geen enkel probleem. Zorg wel voor verkoopnippels.