Over-Veluwe

Over-Veluwe is de de streek die langs de voormalige Zuiderzee ligt met dorpen en steden als Harderwijk, Nunspeet en Elburg. Al 25 jaar staan wij er met Pinkster op een natuurcamping in Nunspeet. Dat is een leuke traditie. Ook dit jaar staan we er weer samen met de familie. Traditioneel spelen we klaverjas en gaan we uit eten op eerste Pinksterdag.

5 dagen onderweg | 438 km gereden | 60 km gefietst
donderdag 1 juni 2017 @ Nunspeet

Laura vertrekt ‘s-morgens vroeg met de camper naar haar werk in Heerhugowaard. Omdat het op de vrijdag voor Pinkster altijd vreselijk druk is op de weg gaat ze een dagje eerder richting Nunspeet. Na het werk rijdt ze alleen met de camper naar camping Nieuw Soerel in Nunspeet waar haar ouders al een paar dagen staan.  Robert-Jan komt vrijdag met de trein er achter aan.

Camping Nieuw Soerel
vrijdag 2 juni @ Nunspeet

Met de trein naar Nunspeet is natuurlijk vragen om vertraging. Gelukkig is dat waar je bij de NS op kunt vertrouwen. Een half uur later dan gepland arriveert Robert-Jan op vrijdagmiddag dus in Nunspeet.

Mark en Sandra halen mij op met de auto en 10 minuten later zijn we op de camping. ‘s-avonds kletsen we wat bij en drinken we een borrel.

Zaterdag 3 juni 2017

Net als gisteren beginnen we met hardlopen (Robert-Jan) en Skeeleren (Laura). Halverwege het rondje hardlopen even snel een duik in de Zandenplas. Niemand aanwezig en heerlijk water !

Zandenplas

Tegen de lunch stappen we met z’n allen op de fiets voor een rondje Veluwe. We fietsen eerst naar de IJscowagen op de Gortelse heide. Daar drinken we koffie en genieten we van een lekkere toeter ijs.

Ijsje !

We fietsen vervolgens naar Vierhouten door het bos en stoppen daar voor de lunch. De fietspaden in de regio zijn recent allemaal vernieuwd en prachtig mooi. We hebben ze nog nergens beter gezien dan hier !

Door het bos over mooie fietspaden

In Vierhouten eten we tosti’s op het terras van Hotel de Voreesten. Verder reserveren we voor het eten morgenavond.

Tosti !

Na de lunch fietsen we naar Nunspeet voor een paar kleine boodschappen om uiteindelijk weer naar de camping te fietsen. ‘s-avonds spelen we een spelletje klaverjas in de camper.

Zondag 4 juni 2017

Na het hardlopen en zwemmen drinken we koffie en arriveert Yorne (onze neef). Samen met Mark, Sandra en Yorne fietsen we naar Elburg voor (alweer) een tosti. In Elburg is niet zo veel te beleven op zondag.

Daar aan de botter haven in Elburg

Daar heerst nog zondagsrust maar op tweede pinksterdag is er een braderie. Morgen dus weer even terug. Op de camping zijn Rik en Jeanette inmiddels gearriveerd en zijn we compleet voor vandaag. We rijden naar Vierhouten en eten bij Hotel de Vossenberg.

Maandag 5 juni 2017 @ Driehuis

Eerst ontbijten we lekker voor de camper. Het is mooi weer en op de camping is het lekker rustig (al is het helemaal vol).

Na het ontbijt luieren we wat en tegen de middag rijden we naar Elburg waar een braderie is. Oei wat een drukte hier. De hele regio loopt in Elburg rond.

Welkom in Elburg

De braderie is er een zoals velen. Bekende kraampjes met bloemen, eten en andere spulletjes. Niet echt schokkend maar altijd leuk om even overheen te slenteren.

Tja …..

We drinken tot slot nog even koffie op de camping en rijden dan weer terug naar huis. Gewoon weer een lekker weekendje met de familie. Altijd fijn.