#2 | Onderweg naar Ierland

Vertrek

De eerste dag van onze reis naar Ierland. We vertrekken donderdag rond 17:00 uur en worden uitgezwaaid door Rik. Zonder veel file arriveren we al na anderhalf uur in Hoek van Holland waar we snel de boot op kunnen. Op de boot zelf is weinig te beleven zodat we onze hut opzoeken en de avond besteden aan het kijken naar het WK atletiek.

Hut met uitzicht

Het is wel een lekkere rustige start van de vakantie! Als we tegen 22:00 uur vertrekken is de zonsondergang weergaloos mooi.

Mooi he
Aankomst UK

De volgende dag komen we al om 05:30 uur aan in Harwich. Wij gaan alvast naar de camper maar helaas. De vrachtwagens mogen als eerste van de boot. Om 06:30 uur zijn wij pas aan de beurt. Het gaat allemaal soepel zodat we snel aan de linkerkant van de weg rijden. We zoeken eerst een plekje waar we kunnen ontbijten. We hebben uitzicht op de rivier.

Ontbijtje in UK
Storingen

We merken dat de waterpomp kuren vertoond. Dat is lastig want we kunnen dus geen koffie zetten en ook het toilet niet doorspoelen. Ik heb geen reservepomp mee terwijl dat eigenlijk in de basisuitrusting van een camper moet zitten. Een leermomentje. We besluiten om later te kijken hoe we dat moeten fixen.

Over de snelweg rijden we via Londen en Bristol naar Wales. Een saaie rit. We komen aan het eind van de middag aan in Fishguard. Via de campercontact app zoeken we een camperplaats. We besluiten naar een boerderij te gaan niet ver van de aankomstplaats van de ferry die ons morgen naar Ierland brengt.

Camperplaats bij de boer

We hebben een heerlijk uitzicht over de ruige kust en wandelen land over zand naar de vuurtoren. De kust lijkt op die van Cornwall.

Onderweg naar de vuurtoren

Na de wandeling eten we een soepje en kijken we naar de finale van de 200 meter voor vrouwen want we hebben gewoon 4g en onbeperkt internet. Het is een mooie afsluiting van de eerste dag. We hebben een tijdelijke oplossing voor het probleem met de waterpomp. We hevelen water uit de tank over in een lege jerrycan met een slangetje. Het werkt maar handig is anders. Morgen gaan we met de boot naar Ierland. Daar moeten we dan op zoek naar een nieuwe waterpomp.