Normandië

Samenvatting

17 dagen onderweg | 2378 km gereden | 407 km gefietst

Normandie is een leuke regio voor een vakantie. Veel te zien, goed te doen met de fiets en in het voorseizoen heerlijk rustig. De punt tussen Mont Saint Michel en Arromanches vonden wij erg mooi. Leuke dorpjes en mooie plaatsen om te staan met de camper. De stranden tussen Arromanches en Honfleur zijn niet zo leuk. Gericht op strandgasten en de dorpen zijn onaantrekkelijk. Tussen Honfleur en Calais was het weer prachtig.

De route

22 april 2016 @ Harelbeke

De start van onze eerste vakantie met de camper. Alles zit er in, de koelkast en vriezer vol, dieseltank vol, 2 gasflessen vol en de garage zit vol. Ik schat dat we tussen 3400 en 3500 kg wegen. Prima dus. Na nog wat goedbedoelde tips voor de jongste die net thuiskomt uit school rijden we rond 16:00 uur weg. We willen een flink eind naar het zuiden zodat we morgen bijtijds in Normandië zijn. Onderweg is het druk. Tot aan Rotterdam zijn er hier en daar wat files zodat het nog niet erg wil opschieten. Onze doelstelling om noord Frankrijk te halen gaat dus niet lukken. De Tom Tom stuurt ons een snellere route toe via de Liefkeshoektunnel bij Antwerpen. We moeten € 19,00 tol betalen en besluiten dat maar niet meer te doen. Vlak bij Gent zoeken we naar een geschikte camperplaats in de buurt en scoren we nog snel een hamburgertje. We besluiten naar Harelbeke te rijden waar we rond 20:00 uur aankomen op Kampeerautoterrein de Mol. Beoordeeld met een 8. Voor een echte tussenstop kan het maar om een parkeerplaats naast een sporthal nou met een 8 te waarderen..… Het kost maar € 5,00 inclusief stroom, dat dan weer wel. We eten nog wat en besluiten Harelbeke nog even te gaan ontdekken. Harelbeke is in één woord typisch België (sorry twee woorden). Uitgestorven, stil en met troosteloze huizen waarvan de rolluiken naar beneden zijn. Er is werkelijk niets te zien of te beleven. Ook geen foto’s dus. We gaan vroeg naar bed.

23 april 2016 @ Courtils

Vandaag hebben we een lange rit voor de boeg. Normandië klinkt dichtbij maar is in totaal toch ruim 800 km rijden vanaf Driehuis en we hebben er gisteren pas 250 gehad. Na een snelle hap rijden we rond 08:30 uur weg. Via Rijsel (Dat is Lille maar Rijsel klinkt veel leuker) en Amiens rijden we door het noord Franse landschap richting Le Havre. Daar gaan we via pont Normandie over de Seine via Caen en Avranches naar Courtils. Onderweg moeten we ongeveer overal voor betalen. Bruggen, wegen, tunnels. We installeren ons op camping Saint Michel. Een prima camping (***) op nog geen 8 km fietsen van een echte trekpleister. We mogen een plekje uitzoeken en kiezen uiteindelijk voor de camperplekken. Die zijn zeer ruim.

Camping Saint Michel

Ik repareer nog even snel onze internetverbinding op de telefoons met behulp van de wifi en dan stappen we op de fiets richting Mt Saint Michel. Wat een genot zo’n elektrisch fietsje bergop met windje tegen. Je mag niet met de fiets doorrijden tot aan het eiland dus we zetten de fietsen op slot en pakken de laatste kilometer het gratis busje. Er heerst een gezellige drukte in Mt Saint Michel. Ik moet er niet aan denken hoe het er hier zomers uitziet. We wandelen naar boven en genieten van het stadje en de mooie uitzichten.

St Michel

Het is eb en er wordt nu al gewandeld door de slijkvelden rondom St Michel.

Uitzicht op Avranches

Dat lijkt mij koud maar stoer is het wel. Wel eten we nog een Belgische wafel met suiker en fietsen dan weer terug naar de camping waar we nog even van het zonnetje genieten.

Koolzaad is fotogeniek…..
…en het resultaat

Na het eten besluiten we nog even op de fiets te stappen om de zonsondergang te fotograferen. We stonden hier ook in 2012 maar zijn toen uiteindelijk doorgereden vanwege de drukte

2016
2012
24 april 2016 @ Courtils

Vandaag blijven we een dagje staan zodat we lekker kunnen fietsen. Doel is Avranches dat ongeveer 13 km verderop ligt. Het is best frisjes zonder het zonnetje en onderweg moeten we zelfs even schuilen vanwege en regenbuitje. Vlak voor Avranches is er een steile klim die we met de “turbo mode” aan op onze sloffen wegfietsen. Avranches is een oud stadje met drie mooie kerken die we allemaal even van binnen bekijken. Ik steek zoals altijd een kaarsje aan. De data in de kerken verwijzen naar 400 en 500 na Chr dus die staan er al een tijdje en hebben een boel oorlogen overleefd.

Avranches

Omdat het zondag is zijn alle winkels dicht. We drinken een cafe au lait en een cafe american op het terras waar inmiddels het zonnetje is gaan schijnen. We wandelen nog even verder en genieten van de lentezon.

De lente is in aantocht

Op de terugweg nemen we de route binnendoor. Die is veel rustiger. Langs de koeien en de velden met bloeiend koolzaad komen we weer in Courtils. Tegen de avond rijden we naar Pointe de Roche Torin.

Pointe de Roche Torin

Een uitzichtpunt aan de monding van La Sélune. Een prachtig natuurgebied met uitgesleten oevers van het getijde en een prachtig zicht op Mt Saint Michel.

lijkvelden
Mooi uitzicht op St Michel

Op de camping eten we lasagne uit de oven en we shuttlen nog wat. Morgen gaan we verder met de camper. We weten nog niet precies waarheen. Dat besluiten we morgen.

25 april 2016 @ Taden

Na een goede nachtrust zijn we lekker op tijd wakker. De zon schijnt dus beter kun je niet opstaan. We ontbijten, ruimen de spullen op en tanken nog even water. Om 10:00 rijden we weg in de richting van Dinan. Een oud stadje boven in Bretagne. Het is maar 45 minuten rijden met de camper dus voor de lunch staan we al op camping Hallerais (****) in Taden. Niet ons soort camping maar het is in de buurt van Dinan en voor één nachtje in het voorseizoen is het voor ons prima. De camper plekken zijn overigens prima. Netje verhard met nog een ruim stuk gras.

Camping Hallerais

We pakken direct de fiets en fietsen naar Dinan dat op minder dan 3 km ligt. Dinan is een leuke stad met een heel oud centrum.

Typische huisjes in Dinan

We wandelen naar boven door de stadsmuren en wanen ons in de tijd van Charles Dickens. Erg leuk om te zien. We fotograferen er op los.

Originele huisjes

Natuurlijk bezoeken we de kerk waar ze hele mooie glas in lood ramen hebben.

Onze mascotte

Vast niet zo oud als de huisjes in de stad maar mooi zijn ze wel. Na de koffie fietsen we langs de andere kant van de rivier La Rance naar Lyvet waar we de rivier weer oversteken. In Lyvet zijn de sluizen waardoor het getijde hier stopt. We besluiten ‘s-avonds nogmaals naar Dinan te fietsen om wat boodschappen te doen. We schaffen onze camper mascotte aan die vanaf nu vanaf het dashboard met ons mee kijkt. Na dit korte uitstapje naar Bretagne gaan we morgen terug naar Normandië.

26 april 2016 @ Carolles

Als we vertrekken uit Taden is het bewolkt en dreigend. We rijden richting de kust en daar aangekomen trekt het open en komt het zonnetje erbij. Het is mooi rijden langs de kust tussen Saint Malo en Mont Saint Michel. Brede stranden, schapen en veel visserij. Het waait heel hard zodat ons plan om onderweg een fietstochtje te maken wordt geschrapt. Via Avranches rijden we de punt van Normandië in. Onderweg valt er toch af en toe een buitje. Aangekomen in Carolles zetten we de camper neer op camping Guérinière (**). Een municipal waar we voor € 11 mogen staan. Een prima plek op loopafstand van het strand.

camping Guérinière

We pakken de fiets omdat het door de harde wind is schoongewaaid. We rijden tegen windkracht 5 in langs mooie huizen en brede stranden richting Granville. Onderweg luieren we nog even in een strandstoel.

Granville is een havenstadje met een oud centrum. Wij vinden het er eerlijk gezegd een beetje troosteloos. Misschien omdat het vaarseizoen nog niet is begonnen. Het uitzicht op de kust vanaf het oude centrum is wel erg mooi.

We besluiten dus maar te genieten van een High Tea bij Picorette. En dat is een aanrader! Terug gaat het dubbel zo hard met windkracht 5 in de rug. We vliegen over het asfalt. Onderweg maken we nog wat plaatjes van de typische strandhuisjes .

Hele typische maar leuke strandhuisjes
27 april 2016 @ Gouville sur Mer

We slapen lekker uit en rijden pas om 10:30 uur weg van de camping. Eerste stop is de McDonald’s in Granville. Niet voor een hamburger maar voor de Wifi. We moeten even wat downloaden en willen gelijk proberen ons blog te uploaden. Dat eerste lukt, het uploaden helaas niet. We rijden verder en stoppen onderweg nog even bij de markt in Montmartin sur Mer. Jammer genoeg zijn ze al aan het opruimen en alleen de drie kramen met friet en worst draaien nog op volle kracht.

Markt in Montmartin sur Mer

Rond een uur 2 zijn we op de camperplaats in Gouville sur Mer. Aan het strand met uitzicht over zee. Een prachtige plek voor maar € 5,50.

Daar aan de kust

Na een warm kaasboordje stappen we op de fiets voor een bezoek aan de ruïne van Gratot.

ruïne van Gratot

Daar aangekomen hebben we de attractie voor ons alleen.

De ruïne is klein maar best leuk om even te bekijken.

We fietsen nog een stukje verder naar Coutances waar we onder andere de kathedraal bekijken. Zoals in iedere kerk steken we een kaarsje aan. Het is prachtig weer. Op de terugweg kopen we een heel kistje aardbeien. Nu is het echt zomer 🙂

Zomerkoninkjes

Als we bij de camper komen is het eb en is er veel te zien op het strand. Vissers, strandzeilers en ruiters. Echt een leuke plek om een dagje te staan.

Vissers en tractoren

Aan het eind van de middag vallen er een paar stevige buien met hagel. Een aardbei maakt dus nog geen zomer, ook niet in Normandië.

Hagel

’s-Avonds proberen we te betalen. Dat lukt ons niet met onze bankpas en ook niet met een Visa kaart. Helaas staan we dus een nichtje gratis.

Donkere wolken en mooie plaatjes vanuit de camper
28 april 2016 @ Sainte Mere sur Eglise

We ontbijten buiten in het zonnetje aan het strand. Verse croissants uit de oven, sinaasappelsap en koffie. Heerlijk. Daarna rijden we binnendoor naar de andere kant van Normandië. Via kleine landweggetjes komen we aan op de camping municipal in Carentan. Daar keren we direct weer om want dit lijkt meer op een woonwagenkamp dan op een municipal ! We besluiten door te rijden naar Sainte Mere sur Eglise. Het dorp uit de film De langste dag. Daar waren we al in 2012 maar we hebben er niet op de camping gestaan. Rond de lunch gaan we op camping Sainte Mère Eglise staan. Een keurige camping met mooie plaatsen waar we wel vrolijk van worden.

Camping Sainte Mere sur Eglise

We gaan lopend naar de markt die er op donderdag is.

Nougat

Veel handgemaakte spulletjes en lekkernijen. We kopen heerlijke nougat en bekijken natuurlijk de wereldberoemde kerk waar de parachutist nog altijd aan de toren hangt.

De kerk in Saint Mère sur Eglise
Hij hangt er nog steeds na 72 jaar

Daarna gaan we terug naar de camping. We werken het blog bij en met de wifi van de camping kunnen we ons blog uploaden. We doen nog even wat boodschappen en eten mousaka uit de oven. Heerlijk! Na het eten skypen we met het thuisfront, achtereenvolgens met Rik en daarna met Tim. We besluiten de avond met 2 afleveringen van House of Cards. Lekker hoor een dagje Wifi 🙂

29 april 2016 @ Fermanville

Via de noordelijke kant rijden we naar de punt van Normandie en bezoeken als eerste Saint Vaaste la Hougue.

Saint Vaaste la Hougue

Doel was om daar de oestervelden te bekijken maar die hebben we niet kunnen vinden. Wel een leuk stadje met een grote haven. We rijden door en maken een tweede stop in Barfleur. “Un tres beau village” volgens het bordje. Inderdaad leuk maar om nou te zeggen “tres beau” ??

Barfleur

We houden het bezoek dus kort en rijden weer verder. We pakken ergens een afslag richting een strandje en belanden zodoende op een hele smalle weg. Het bordje geeft aan dat het maximaal 2,50 meter breed is, dus het moet kunnen. Dat klopt en het past. Het is maar goed dat we niemand tegenkomen want dan hadden we een probleempje gehad.

Tis inderdaad smal

We besluiten naar de vuurtoren te rijden in Fermanville. Daar schijnt een camperplaats te zijn. Alweer via een smalle weg door het dorp bereiken we de camperplaats waar we volgens het bordje wel mogen parkeren (dag en nacht) maar niet mogen kamperen. Nou duidelijk is anders. We parkeren de camper dus aan zee en genieten van een fantastisch uitzicht. Het is een prachtige camperplaats.

Le Phare Fermanville

We staan er wel alleen. We eten een broodje en wandelen rond Cap Lévi. We maken mooie foto’s van de kust en de wilde bloemen die er groeien.

Het stikt hier ook van de Jacobsschelpen. We nemen de mooiste mee als aandenken. Rond 21:00 uur besluiten we toch naar een camping te rijden omdat we de afspraak hebben dat we niet ergens alleen blijven overnachten. We overnachten op camping Le Sablon ongeveer 5 minuten verderop. Prima voor een nachtje en een goede camping als je aan een rustig strand wilt staan.

Camping le Sablon
30 april 2016 @ Jobourg

We slapen lekker lang uit en worden pas na 09:00 uur wakker. We eten wat en rijden dan binnendoor richting Cherbourg. Daar parkeren we de camper en lopen even de stad in. Cherbourg kan ons echter niet bekoren. We kijken wat rond op de ecologische markt en verbazen ons over de lange rijen die overal staan. Bij de bakker, bij de slager, voor elke marktkraam. Bijzonder.

Markt in Cherbourg

We rijden dus snel weer verder langs de kust en volgen de Route du Capes. Het landschap is een beetje mediterrane. Mooie baaien met kiezelstranden en ruige kliffen. Vlak voor Saint German des Vaux nemen we de D401 en komen zo op een camperplaats uit met een mooi uitzicht. Daar parkeren we de camper en pakken we de fietsen voor een rondje kaap. We maken een mooie tocht van ongeveer 20 km en rijden onder andere langs de bekende vuurtoren midden in zee.

Terug bij de camper eten we een broodje warme worst en besluiten de D401 niet te volgen richting onze overnachtingsplaats. Er zit namelijk een hele krappe bocht in een van de dorpjes. Omrijden is maar 5 minuten extra dus we nemen het risico niet. We rijden naar Nez de Jobourg en parkeren daar op de parkeerplaats, met alweer een prachtig uitzicht op zee en op de vuurtoren.

Camperplaats Nez de Jobourg

We maken een wandeling en genieten van de mooie rotsen, kliffen en wilde bloemen.

Kliffen zoals op Corsica

Na het eten maken we een tweede wandeling langs de kust, bijna tot de andere camperplaats. Langs de kust is dat maar 45 minuten wandelen.

Terug op de camperplaats zien we uiteindelijk de zon ondergaan achter één van de kanaaleilanden.

1 mei 2016 @ Bayeux

We staan wat vroeger op dan normaal want we willen een eind rijden vandaag. Nou ja, eind: 165 km ongeveer. Dat is natuurlijk helemaal niet zo heel veel. We rijden langs de kust tot aan Les Moitiers-d’Allonne waar we in de zon genieten van een echte grande cafe. Een mooi plekje waar je overigens niet mag overnachten.

Daarna steken we dwars over naar Raveonville. Hier zijn we eergisteren ook langs gereden. Nu stoppen we en genieten een paar uurtjes aan het strand en van het mooie weer. De strandhuisjes daar zijn meer dan leuk om te zien.

De strandhuisjes van Reveonville

Langs de kust zakken we verder af. Onderweg bekijken we de oesterbanken en we maken een foto van een echte Normandische ezel.

Parels ?
Ihaaaa

Tegen 15:00 uur komen we aan in Bayeux. We overnachten op Camping Bords de L’aure. Die heeft een goede beoordeling op de NKC app. De camping is op zich redelijk en op loopafstand van het centrum. Maar € 20,00 per nacht vinden wij wel erg veel voor een camping naast een hele drukke weg.

Camping Municipal Bayeux

Hier komen we dus niet meer terug maar goed we staan er nu. We laden de fietsen uit en rijden naar Arromanches. Op ons lijstje staan de caissons. die daar voor de kust in het water liggen. Het is prachtig weer en druk met toeristen. Het is een indrukwekkend gezicht.

Stille getuigen

We lopen naar boven naar de 360 graden bioscoop en kijken daar de film over de bevrijding. Ook dat maakt indruk en we kunnen dit iedereen aanraden om te doen.

We fietsen terug naar de camping en komen onderweg verschillende mooie alternatieven tegen voor een overnachting. Volgende keer beter. We eten frietjes en fietsen nog even naar het centrum van Bayeux. Dit is een leuk stadje met oude pandjes, straatjes en een prachtig “Hotel de Ville”.

Bayeux
2 mei 2016 @ Fiquefleur-Equainville

Nadat we water hebben getankt en water hebben geloosd vertrekken we en rijden we via de kustweg in de richting van Honfleur. Wij zijn niet erg enthousiast over het stukje kust tussen Arromanches en Honfleur. Het is zelfs zo dat we uiteindelijk besluiten de tolweg te pakken richting Pont du Normandië. Op advies van een andere camperaar (ik weet niet meer wie) rijden we naar camping Domaine Catiniere (***). De recensies van de camping en camperplaats in Honfleur zijn namelijk niet zo best. Het is een standaard camping op ongeveer 8 km van Honfleur. Voor ons dus niet voor herhaling vatbaar deze camping. Op zich netjes maar ’s-nachts blijkt er toch relatief geluidsoverlast te zijn van alweer een drukke weg vlakbij de camping. Voor ons dus niet voor herhaling vatbaar deze camping.

We fietsen binnendoor naar Honfleur. Dat is een erg leuke stadje. Veel terrasjes, delicatessen en kunst. We slenteren door de leuke straatjes met de leuke huisjes en pandjes.

Honfleur

In de heel bijzondere kerk kun je voor veel beroemdheden een kaarsje aansteken. Handig gevonden ! Wij kiezen voor moeder Theresa.

We brengen ook een bezoek aan Naturospace. Dat is een vlindertuin met een veelheid aan verschillende soorten vlinders. Best leuk om te zien.

Naturospace

Na een biertje op het terras aan de haven fietsen we weer terug naar de camping.

3 mei 2016 @ Yport

Via de Pont du Normandie steken we de Seine weer over en we slaan af richting de kust. Ongeveer 30 km boven Le Hafre ligt het Beroemde Étretat. Waar de krijtrotsen zijn uitgesleten in de vorm van een olifant. Vlak voor Étretat kijken we eerst even bij een mogelijke camperplaats bij de vuurtoren van Cap d’Antifer. Een mooie plek om te overnachten maar erg verlaten.

Cap d’Antifer

We rijden dus door en parkeren de camper op de parkeerplaats aan de rand van Étretat. Op de fiets rijden eerst naar de ene kant van het dorp en maken vervolgens een korte wandeling. Daarna fietsen we door het dorp zelf en rijden we naar de andere kant van het dorp waar je ook een mooi uitzicht hebt op de krijtrotsen.

Wereld beroemd plaatje
En het resultaat

Na de middag rijden we met de camper verder langs de kust. Het is een mooi landschap met mooie huizen. Bij Yport zetten we de camper op Camping le Rivage. Een prachtige terrascamping met mooi uitzicht op de kust.

Camping Le Rivage

We fietsen daarna naar Fécamp waar we het Palais Benedictus bezoeken.

Palais Benedictus

Daar wordt de bekende likeur gemaakt. We nemen eerst een kijkje in het museum en bezoeken daarna de destilleerderij.

De destilleerderij

We sluiten af met een proeverij en kopen natuurlijk een hele liter van dat goddelijke spul voor in de camper. Na het eten wandelen we nog even naar het strand.

Strand in Yport
4 mei 2016 @ Quiberville

Het is mooi weer maar toch nog een beetje te fris om buiten te ontbijten. We vertrekken weer verder naar het Noorden. Onderweg bezoeken we eerst Veules les Roses. Dat moet een leuk dorpje zijn met watermolens en weverijen. Er staan inderdaad mooie huisjes langs het beekje maar al met al vinden we het een beetje tegen vallen.

We rijden daarna weer verder en besluiten in Quiberville de camper neer te zetten op camping Muncipal La Plage. Dat is een camping aan het strand met ruime plekken. Voor electra moet hier € 5 per nacht worden betaald ! Het valt ons op dat er in Frankrijk erg veel gevraagd wordt voor de elektriciteit.

We stappen zoals altijd op de fiets en rijden richting Diepe, wat ongeveer 15 km verderop ligt.

Onderweg richting Diepe

Diepe valt erg tegen en zouden we niet aanraden. Het is een rommelige, chaotische stadje Na een rondje lopen, fietsen we dus langs de kust weer terug. Dit keer met het windje in de rug. Onderweg bezoeken we nog even Eglise Saint Valéry.

Eglise Saint Valéry

Een mooi kerkje bovenop de krijtrotsen met hele mooie bijzondere gebrandschilderde ramen. Op de camping genieten we van het lekkere weer. Het is 15 graden dus de warmste dag tot dusver.

5 mei 2016 @ Quend

We rijden weer een stukje verder omhoog vandaag. In de richting van Quend. Daar schijn een leuke camperplaats te zijn op de boerderij. We rijden er in een keer naar toe. Onderweg hebben we file. Vandaag is het hemelvaartsdag en het is mooi weer. Heel Frankrijk gaat dus naar de kust. Uiteindelijk komen we tegen de middag aan in Quend. Helaas is de camperplaats al vol. Jammer want hij ziet er erg leuk uit. Volgende keer maar. We gaan dus 1 km verderop op camping  le deux places staan. Ook een goede keuze.

Camping le deux places

We stappen wederom op de fiets voor een lange rit naar Berck.

Daar kun je aan het strand naar de zeehonden kijken als het goed is. Op het strand is het natuurlijk druk. Heel druk. We lopen over de golfbreker en zien de zeehonden al met hun koppies boven het water uitkomen. Het wordt eb dus we moeten nog even wachten.

Een wachten tot het eb is

Uiteindelijk worden we beloond. Leuk om te zien !

Prachtig om te zien

We fietsen terug naar de camping waar we nog even lekker luieren na bijna 45 km fietsen.

6 mei 2016 @ Brugge

Doel vandaag is Duinkerken. Dat klinkt leuk en is weer een mooi eindje op weg richting Nederland. Onderweg bezoeken we nog even Cap Griz vlak voor Calais en zien Engeland in de verte liggen.

Cap Griz Nez

Tegen de lunch rijden we Duinkerken binnen. Mijn gevoel was al niet zo best. Eigenwijs als we zijn rijden we door en zetten de camper neer op Camping la Licorne. Voor 13 euro mogen we aan de rand staan met uitzicht op een school. We fietsen eerst even naar Duinkerken en verbazen ons. Daar is werkelijk niets aan en dan ronden we het naar boven af. Snel weer weg dus. We rijden door naar Brugge en komen rond 16:00 uur aan op camping Memling. Een hele moderne en leuke stadscamping met een lekker sfeertje. De camping is vol maar we mogen alsnog op het grasveld staan. We hebben zowaar een mooie en ruime plek alleen zonder stroom. Dat hebben we toch niet nodig. De camping is vlakbij het centrum maar wel prijzig ! 28 euro per nacht. Toch besluiten we er 2 nachten te blijven.

Camping Memling

We fietsen naar het centrum dat 3 kilometer verderop ligt en genieten van de mooie stad. We eten mosselen en drinken er een echt Belgisch Biertje bij. Top !

Brugge
7 mei 2016 @ Brugge

Oorspronkelijk was het plan om Brugge te bezoeken maar het wordt vandaag zomers warm (26-27 graden). We besluiten dus tot een fietstocht naar Sluis. Rondom Brugge is het mooi fietsen.

Onderweg naar Sluis

Na Sluis fietsen we via een andere route weer terug en sluiten we af met een rondje om de vesting Brugge. Op de camping luieren we nog wat en ‘s-avonds bezoeken we alsnog Brugge. Er is een festival dus het is gezellig druk.

8 mei 2016 @ Driehuis

Vandaag rijden we in een keer naar huis. Thuis wassen we de camper en ruimen we op zodat alles weer gereed is voor Pinksteren.

Wassen en schoonmaken

Volgende week gaan we naar Nunspeet.

2 gedachten over “Normandië

• Het was weer gezellig om te lezen waar jullie allemaal geweest zijn en wat jullie gezien hebben.
    Neem voor Nunspeet maar een extra gasfles voor de kachel mee want de weersvoorspellingen zijn niet al te best.