Twente

Twente is een mooie streek met afwisselende natuur. De dorpjes zijn niet echt bijzonder maar wel rustig. Dit weekend vieren we de verjaardag van Laura’s vader. En dat doen we in Twente op de camping, waar de ouders van Laura vakantie vieren. Een mooie manier om dit deel van Nederland eens te verkennen

3 dagen onderweg |  330 km gereden  |  72 km gefietst

10 juni 2016 @ Drie

Na de inmiddels gebruikelijke drukte op de vrijdagavond komen we tegen half zeven aan in Drie op de camping van Staatsbosbeheer. Hier zijn we een keer eerder geweest. De camping ligt prachtig in de bossen. We hebben niet gereserveerd en kunnen via de aanmeld zuil nog kiezen uit 2 beschikbare plaatsen. Beide zonder stroom maar prachtig aan de rand van het bos. We vinden dat er opvallend veel campers staan maar dat is best gezellig. Hoewel het een mooie camping is blijft het prijzig. Want € 19,40 per nacht zonder stroom voor 2 personen vinden wij dik aan de prijs.

Camping in Drie

Na het eten stappen we lekker op de fiets voor een tochtje door de bossen. Er zijn hier prachtige fietspaden. Dat hebben we al ervaren toen we in Nunspeet stonden. We rijden wederom naar Ermelo waar we voor de derde keer dit jaar komen. Dat is voorlopig even genoeg. Ik rij de 1000-ste kilometer met mijn nieuwe fiets en na 25 kilometer zijn we weer op de camping.

11 juni 2016 @ Markelo

We staan bijtijds op want we hebben afgesproken om koffie te drinken op de camping in Markelo. Na de croissants rijden we in ongeveer een uurtje naar Markelo waar we tegen 11:30 uur aankomen op camping de Bovenberg. Hier hebben we wel gereserveerd. Voor de allereerste keer dit jaar. Het is natuurlijk een beetje zuur als je op verjaardagsvisite komt en de camping blijkt vol te staan. We hebben een van de twee camperplaatsen.

Camping de Bovenberg

Camping de Bovenberg is een hele nette camping. Met nette afgebakende plekken. Verder valt het ons op dat alles netjes is. Geen waslijnen en ook geen rond slingerende spullen. Het is er ook rustig, al is het voor ons doen een vrij grote camping. Bij de camping zit een mooie natuurvijver waarin gezwommen kan worden. We drinken koffie bij de jarige job.

Koffie met gebak

Na de koffie is het tijd om de omgeving te verkennen. Langs de weg hadden we de aankondigingen van de motorcross al gezien en al snel fietsen we langs het circuit. De motoren zweven als bromvliegen door de lucht. Doodeng.

Oerend hard

Ik moet gelijk denken aan de tekst van Normaal. “Naar de motorcross op het Hengelse Zand. De hoender en de vrouw die stoven aan de kant
Bertus op zien Norton en Tinus op de BSA”. Na twee rondjes hebben wij het wel gezien en fietsen verder naar Markelo waar we een typisch broodje eten. Een krentenbol met banketbakkers room. Vreemde combinatie maar best lekker. We fietsen door over glooiende velden.

Over de hei en door het bos

Mooie omgeving vinden wij. Via Rijssen rijden we weer terug naar Markelo. Onderweg stoppen we omdat Laura limonade wil maken van vlierbloesem. We moeten dus vlier hebben en dat groeit hier puur natuur.

Vlier oogsten

De fietsknooppuntroute blijkt in deze omgeving niet zo heel eenvoudig te zijn. Regelmatig missen we een bordje en hebben we de iPhone nodig om terug te komen op de route. Met alleen een fietskaart is het best een opgave denken wij.

Waar zitten we nu weer

Terug op de camping genieten we nog even van de zon. Het was prachtig weer vandaag. Vanzelfsprekend beter dan voorspeld. Gep en Hilda hebben ons uitgenodigd voor een etentje vanwege de verjaardag van Gep. Op een terras in Markelo genieten we dus ‘s-avonds van gefrituurde champignons, tong en vegetarische wraps.

Uit eten in Markelo

Wederom komen we onze mascotte tegen en natuurlijk moet Laura met haar op de foto

Op de camping borrelen we nog lekker na bij ons in de camper. Het blijft gezellig om met z’n zessen in de camper te kunnen zitten. We zijn dus blij met onze rondzit.

12 juni 2016 @ Driehuis

De volgende morgen ontbijten we onder de luifel omdat het een beetje miezert. We drinken nog even samen koffie en rijden rond 12:30 van de camping af nadat we Laura’s vader en moeder gedag hebben gezegd.

Doei !

We rijden naar Apeldoorn met als doel om Paleis het Loo te bezoeken. Net buiten Apeldoorn parkeren we de camper en op de fiets rijden we naar het Loo. Daar aangekomen besluiten we om toch maar geen € 28 uit te geven om een paar prinsessen jurkjes te bewonderen 🙂 We fietsen Apeldoorn in en trakteren onszelf nog even op een lekkere Bagel voor we weer naar huis rijden.