#21 | Cambridge

Het laatste verslag van onze reis naar Ierland. Inmiddels zijn we dus in UK. We staan rustig op want we hebben ruim de tijd vandaag. IN een uurtje rijden we naar Cambridge. We proberen eerst te parkeren op een officiële “Park and Ride” maar daar zijn hoogte beperkende maatregelen. Handig ! Zo dwing je gasten dus naar de omliggende wijken en dat doen we dus ook. We parkeren in een woonwijk op 3 km van het centrum en stappen op de fiets. In het centrum zetten we de fiets neer en gaan we te voet verder.

Cambridge is kleiner dan Oxford. De universiteiten zelf waarschijnlijk niet maar het centrum, de straten, alles is een beetje kleinschaliger.

Cambirdge vanaf de River Cam

Wij vinden het wel gezellig. Voor het eerst deze vakantie starten we in onze korte broek 🙂 We slenteren lekker door de stad maar bezoeken de verschillende universiteiten niet. Dat deden we al in Oxford en dat wordt dus toch een beetje meer van hetzelfde. We huren wel een bootje en varen over de Cam langs de achterkant van alle gebouwen.

Onder de bruggetjes door

Zo hebben we een mooi uitzicht en het varen zelf is ook nog eens leuk.

Laura laat zich varen

Varen kan in een eigen boot of als gast in een groepsboot met schipper. Wij varen zelf. De bezoekers uit Azië kiezen voor een schipper 🙂

Leuk joh

Na het varen slenteren we weer verder. Kris kras door het stadje.

King College

Om 17:00 houden we het uiteindelijk voor gezien en gaan we terug naar de camper. Met nog anderhalf uur te rijden vertrekken we.

Door wat files komen we om 21:00 uur aan in Harwich waar we na een uurtje kunnen inschepen. Morgenochtend zijn we in Hoek van Holland.

De afgelopen weken werd ons blog dagelijks gemiddeld door 40 mensen bezocht. Dank daarvoor. We vonden het leuk om over onze reis te schrijven en we hebben meteen een mooie herinnering aan deze reis opgebouwd.

Eén gedachte over “#21 | Cambridge

• 20 januari 2019 om 22:24
    Permalink

Goede dag, ik kwam bij toeval op jullie blog uit, omdat ik op zoek ben naar een optimale routing om vanuit Nederland naar Ierland (via Fishguard naar Rosslare), en dan omgeving westkust van Ierland. Wij hebben geen camper, maar willen huisjes boeken op 2 verschillende locaties.
    Ik heb erg genoten van jullie no nonsense verslagen, de prachtige foto’s (ondanks het tegenvallende weer). Wat moet het heerlijk zijn , om naast het rondrijden in een camper, ook “gewoon” de fiets te kunnen pakken en op een andere manier van de omgeving te genieten. Dank voor het mooie verslag. Johan van Reemst.